2015. augusztus 13., csütörtök

A Milka csokoládé kialakulása


A sokak által kedvelt édesség márka története már több mint 100 éves múltra tekint vissza. 1797. október 9-én a svájci Boudry-ban született Philippe Suchard-nak köszönhető ezeknek a finom nyalánkságoknak a létrejötte.

Philippe eredetileg nem cukrász szeretett volna lenni, ám mégis így hozta az élet. 1825. november 17-én nyitotta meg első cukrászdáját Neuenburg-ban, ahol házi készítésű csokoládét árusított. Ekkoriban a csokoládé még némileg luxus cikknek számított, nem mindenki engedhette meg magának, azonban az ő (és a mi) szerencsénkre is jól ment az üzlet. Rá egy évre aztán fejlesztésekbe kezdett azzal kapcsolatosan, hogy ne kézzel kelljen bajlódnia a csokoládékészítéssel. Ehhez a szomszéd faluban üresen álló vízimalmot vette igénybe, amelynek óriási őrlőkövei segítséget nyújtottak az alapanyagok összetörésében és gyúrásában. Az újításnak köszönhetően már napi 30 kg csokoládét is elő tudott állítani, melyet elsődlegesen nápolyiként és tömbcsokoládéként adott el.


Ezek a termékek azonban inkább az étcsokoládéhoz hasonlítottak, ugyanis még nem adtak hozzájuk tejet. A tejcsokoládé megjelenése egészen 1890-ig váratott magára, majd egy évtizeddel később, 1901-ben a különleges lila csomagolás is megjelent, a Milka márkanév pedig bejegyzésre került. Az elnevezés a Milch és a Kakao összeolvadásából jött létre, azaz a tej és a kakaó kombinációjából, utalva a termékek összetevőire. A csokoládékat már kezdetektől fogva az alpesi panorámával és egy tehénnel díszített lila papírba csomagolták, de ekkor még a jelképes állat fekete-fehér volt. Sajnos Philippe Suchard alapító vállalatának igazi sikereit már nem élhette meg, ugyanis 1884. január 14-én életét vesztette.
Az 1910-es évekre már csupán egy Milka gyár állított elő majdnem 20-szor annyi csokoládét, mint a vállalat az alapításának évében összesen. 1972-ben változtatták a tehenet lila színűre, a Milka feliratot pedig fehérre. Érdekességként: a lila tehén napjainkra legalább 110 tv-reklámban „játszott főszerepet”.

Magyarországon 1991-ben került forgalomba, de azóta szinte mindenki szívébe belopta magát. A széles választék ízek és termékek terén lehetővé tette, hogy minden egyes édességet szerető egyén kedvét lelje legalább egy fajtában. Nem csupán csokoládékkal ért el sikereket a Milka, hanem különféle más nassolni való édességekkel is, mint például kekszekkel, nápolyikkal vagy éppen töltött bon-bonokkal.

Jelenleg számos országban kaphatóak a Milka termékei, és már rengeteg helyen gyártják is őket. Többek között: Németországban, Ausztriában, Szerbiában, Bulgáriában, Szlovákiában, Romániában, Brazíliában, Lengyelországban, Ukrajnában, Belgiumban, Argentínában, Chicagóban és Magyarországon is.

Forras : innen...

1 megjegyzés: