Érdekes módon, a Facebook alapítása, története, sőt maga az alapító személye is roppant népszerű téma, sőt tavaly film is készült a történetből. Mindenki ismeri a Zuckerberg nevet, de hasonló a helyzet az Apple vonalon is (ki ne hallotta volna már Steve Jobs nevét?), mint ahogy az is „természetes”, hogy mindent tudunk Gates-ről… Ha azonban a Chad Hurley, Steve Chen és Jawed Karim nevet olvassuk, a legtöbbünknek fogalma sem lesz róla, kik is ők. Sőt, sokan nem tudjuk, ki az a „Niga Higa”, de ha tudjuk is, nem értjük: hogyan lehet ő a leghíresebb a Youtube-on? Érdekes tények és adatok a világ legnépszerűbb videomegosztójáról…
Youtube alapítók - nem vágynak a népszerűségre...
Ekkor fogalmazódott meg az ötlet, hogy kellene egy olyan oldal, ahol a mozgóképes tartalmakat úgy lehet megosztani egymással, hogy ne kelljen letölteni, küldözgetni, csomagolgatni. Ha most azt várjuk, hogy egy igazi amerikai sikertörténet következik a három jó barát összekuporgatott pénzéből indított világmegváltó vállalkozásról, akkor tévedünk: a Youtube kőkemény üzleti vállalkozás volt, már az első pillanattól kezdve. Szó sincs tehát kollégiumi szobákban zajló „hobbi” fejlesztgetésről (mint például a Facebook vagy a Napster esetében). A három alapító már a kezdetektől látta az óriási üzleti és kitörési lehetőséget, így a Youtube alapításához az IT-körökben jól ismert Sequoia Capital segítségét kérték. A Sequoia támogatta többek között a Paypal (de még a Google) létrejöttét is, így Chad, Steve és Jawed tudták, hogy jó helyen kopogtatnak ötletükkel.
Az első Youtube videó - az egyik alapító az állatkertben
Youtube székház Kaliforniában - semmi felhajtás
A nagyközönség számára először 2005 májusában lett elérhető a Youtube, egy nyilvános bétateszt formájában. 2005 novemberében pedig megtörtént a hivatalos indulás is – mindenféle különösebb csinadratta vagy reklámkampány nélkül, szépen, csendben. Reklámra, marketingre és sajtótájékoztatókra nem is volt szükség: a netezők maguk „terjesztették az igét” – alig fél évvel később már napi hatvanezer filmecskét töltöttek fel a felhasználók. 2006 elejére már több mint százmillió videót néztek meg naponta az érdeklődők, ez utóbbi szám 2010 májusában már tizennégy milliárd volt, és a növekedés valószínűleg tovább folytatódik.
Őket látták a legtöbben a világon...
A világ leghíresebb Youtube-használója (aki fényesen megél abból, hogy videókat készít, ezzel persze nincs egyedül), a „Niga Higa” nevű felhasználó, több mint hárommillió „előfizetővel”, hatszázmilliót is meghaladó nézettséggel. Ha kíváncsiak vagyunk rá, hogyan lehet fényesen megélni a Youtube videókból, valamint szeretjük a Niga Higa-féle humort, akkor a srác weboldalán minden infót megkapunk.
A második leghíresebb (és ebből adódóan leggazdagabb, hiszen a kettő a Youtube-on összefügg) híresség és „előadó” Fred. Fred csatornájának több mint kétmillió előfizetője van, teljes nézettsége pedig még az első helyezett Niga Higát is elhagyja: kicsivel több, mint hétszázmillió letöltéssel büszkélkedhet a sokak szerint jó humorú srác.
A harmadik legnézettebb csatorna, a „Shane Dawson TV” szintén kétmillió feletti rajongói bázissal.
Forras : innen...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése