Az 1-es metró, vagyis hivatalos nevén a Millenniumi Földalatti Vasút építésének engedélyezésekor kikötötték, hogy a vasútnak el kell készülnie a millenniumi kiállításra. Ennek érdekében meggyorsították a hatósági eljárást. Ám a vasút építésére, felszerelésére így is
Mindössze 20 hónap állt rendelkezésre.
1896 - Építkezés a Gizella-téren
az Andrássy úton
az Oktogonon
az Aréna úton
A vasút építési naplója szerint a munkát több dolog is hátráltatta, de mindig nagy szakértelemmel oldották meg a felmerülő problémákat. A Bajza utca és a Városliget közötti szakaszon például szádfalat és víznyelő kutakat kellett építeni a talajvíz miatt, és az alagút oldalfalát is szigetelni kellett. Nem volt lehetőség továbbá a főgyűjtőcsatorna áthelyezésére sem, ezért a vasutat végül fölötte vezették el.
Az 1896. április 11-én tartott hatósági bejáráskor a vasút lényegében készen volt, csak néhány kisebb munka elvégzését írták elő.
A budapesti Millenniumi Földalatti Vasutat a kontinens első földalatti vasútjaként 1896. május 2-án használhatta először a nagyközönség. Az Andrássy úttal együtt 2002-ben a világörökség része lett, és nagyobb fennakadások nélkül a mai napig üzemel.
Forras : itt...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése